"Bestuur waar de cliënt écht beter van wordt."
De missie en visie vertalen naar concrete doelen en acties, dat kost veel tijd. De verleiding is dan groot om gelijk in de actiemodus te schieten, met als risico dat doelen niet gedragen worden. Mensen werken dan ad hoc en reactief met alle ongewenste gevolgen van dien. Ben je minder van betekenis voor cliënten dan dat je zou willen zijn? Dat is niet wat je wilt.
Er zijn meerdere opties om te starten met de Betekeniskaart:
Direct inhoudelijk in gesprek? Graag! Plan een afspraak voor een vrijblijvend gesprek.
Door het proces van de Betekeniskaart en het gebruik van de online tool, bereik je dat medewerkers zich betrokken en verantwoordelijk gaan voelen. Acties worden gericht ingezet en iedereen heeft duidelijk de doelen voor ogen.
Medewerkers voelen dat zij meer intrinsiek gemotiveerd zijn omdat ze de betekenis gaan zien van hun dagelijkse handelingen. Cliënten en verwanten ervaren dat er vanuit een visie gewerkt wordt om voor hen de beste zorg te leveren.
In de organisatie profiteert iedereen van het overzicht, de samenhang en focus. Dat resulteert in doelen die behaald worden en zichtbaar waarde toevoegen voor de cliënt.
Nieuwsgierig naar de mogelijkheden van de Betekeniskaart voor jouw organisatie?